Zagotavljanje najvišje zmogljivosti motorja je naloga vsakega motorista. Menjava olja ter oljnega filtra, zavornih ploščic, akumulatorja in drugih delov zagotavlja, da se izognemo nepričakovanim okvaram na cesti. Najbolj pogosti rezervni deli za motorje zahtevajo redno vzdrževanje, čiščenje ali zamenjavo. Ko pa se iztrošijo, je potrebno kupiti novo kakovostno nadomestno ali originalno izvedbo. Seveda se vsem okvaram ne moremo vedno v celoti izogniti. S poznavanjem glavnim nalog različnih delov za naš motor pa močno zmanjšamo verjetnost, da bi se nam pokvaril motor.
Delovanje vsakega motorja je močno odvisno od zdravja njegovega akumulatorja. Ta omogoča, da zaganjalnik motorja oziroma štarter zažene motor. Obenem pa tudi nudi električno energijo lučem, radiu, grelcem sedežev in drugim komponentam. Današnji akumulatorji so zelo zanesljivi. To je tudi razlog, da večina motoristov ne opazi, da delujejo s slabšo zmogljivostjo. Posledica tega je, da nam motor ne bo želel več delovati preko električnega vžiga. Če imamo nožni vžig, lahko še vedno zaženemo motor, vendar bomo morali čim prej zamenjati akumulator. Načeloma je omenjen rezervni del za motor potrebno zamenjati na približno 2-3 leta, vendar je lahko uporaben tudi dlje časa.
Gladko delovanje motorja je zelo pomembno, saj vsebuje veliko mehaničnih delov. Motorno olje poskrbi za dobro mazivnost njegovih notranjih komponent, kot so bati in cilindri. Priporočeno je, da menjavo olja opravimo vsakih 5000 do 8000 kilometrov. Če uporabljamo visoko-kakovostno sintetično motorno olje, pa je mogoče prevoziti tudi do 10.000 in več kilometrov, preden bomo potrebovali zamenjavo. Vedno je dobro, če zamenjamo tudi oljni filter. Ta skrbi, da se po motorju ne premikajo nečistoče in kovinski delci, ki lahko povzročijo precej škode.
Olja so rezervni deli za motorja, ki jih lahko zasledimo v številnih viskoznostih. Za vožnjo v poletnih mesecih se priporoča olje višje viskoznosti. Za mrzle zimske mesece, pa je nižja viskoznost boljša. Za najboljšo izbiro olja se je priporočeno posvetovati s strokovnjakom ali prebrati nasvete v priročniku našega motorja.
Najpogostejša okvara zavornega sistema v vsakem motorju so obrabljene zavorne ploščice. Sčasoma se seveda obrabijo, kar pa je popolnoma normalno. Zamenjati jih je priporočljivo na vsakih 30.000 kilometrov. Tako poskrbimo, da imamo vedno na voljo največjo zavorno moč. Priporočljivo pa je, da se njihov pregled opravi pogosteje. Na zavornem servisu ali servisu za motorje, naj vam zavorne ploščice pregledajo nekje na približno 3000 do 5000 kilometrov.
Če pa zavore uporabljamo pogosto, denimo da pogosto vozimo po gorskih poteh ali v gostem prometu, pa je pregled priporočen prej. Priporočljivo je, da imamo vedno dobro delujoče zavore. Tisti, ki ste na motorju večji del leta, si boste verjetno tudi doma napravili nekaj zalog in sicer vsaj tistih najbolj osnovnih rezervnih delov za motor, med katere sodijo hladilna tekočina, svečke, motorno olje ipd.
Kakšna motocross oprema je dobrodošla v vročih poletnih dneh
Če se poleti pa tudi sicer ne vozite z motorjem, potem si verjetno sploh ne zmorete predstavljati, kako se lahko motoristi tudi v vročih poletnih dneh oblečejo v oblačila, ki so videti prevroča za takšen čas.