Moderni avtomobili uporabljajo mnogo različnih mehaničnih delov, ki so namenjeni prenosom moči. Dober primer tega so sklopke, saj prenašajo moč motorja do menjalnika. Ko pa pride pogonska sila do menjalnika, jo omenjen avto del prenese na kolesa. Tako se naš avtomobil prične premikati naprej ali nazaj. Sčasoma pa se obrabi, kar močno poslabša prenos moči. Obenem pa nam onemogoči normalno vožnjo avtomobila, saj se pogonska sila ne prenaša več v tako veliki meri do menjalnika, kar pomeni, da naš avtomobil ne bo mogel razviti hitrosti, ki je potrebna za vožnjo po lokalnih in drugih cestah.
Vse sklopke za avtomobile z ročnim menjalnikom delujejo po enakem principu. Delujejo kot vmesnik med motorjem in menjalnikom. Ko pritisnemo na pedalo za sklopko, fizično ločimo menjalnik od motorja. To je uporabno, če želimo prestaviti v višjo ali nižjo prestavo. Ko pa želimo vozilo premikati počasi, pa vozimo z drsečo sklopko. To pomeni, da omenjeno pedalo pritisnemo do konca in ga počasi spuščamo, da se avtomobil počasi začne premikati. Taka vožnja je primerna za scenarije, ko imamo malo prostora za manevriranje med ovirami ali vožnjo v koloni.
Pomembno se je zavedati, da je vsaka sklopka narejena iz več delov. Najbolj pomembna sta tlačna plošča sklopke in vztrajnik. Med obema deloma se nahajajo vzmeti, ki zagotavljajo povezavo sklopke s gredjo motorja. To zagotavlja stabilno povezavo in prenos moči na kolesa avtomobila. Če pa želimo prekiniti to povezavo, da zamenjamo prestavo, pa moramo pritisniti pedalo za sklopko. Ko to storimo, se loči sklopka od grede motorja, kar pomeni, da motor prosto teče.
Priporočljivo je, da ko sklopke ne uporabljamo, ne držimo noge na njenem pedalu. Že najmanjši pritisk na omenjeno pedalo prične ločevati sklopko od motorja. To pa pomeni, da jo po nepotrebnem obremenjujemo in obrabljamo ter ji tako znižujemo uporabno življenjsko dobo.
Kakovostne sklopke lahko zdržijo tudi do 120.000 prevoženih kilometrov. Veliko je odvisno od tega, kako vozimo oziroma uporabljamo menjalnik. Če prevažamo velika bremena, bomo hitreje obrabili sklopko. Enako velja za voznike, ki radi hitro pospešujejo in niso previdni pri menjavanju prestav. Obrabljeno sklopko je mogoče prepoznati po sledečih simptomih:
Obrabljena sklopka lahko pomeni, da ne bomo v nekem trenutku mogli več avtomobila normalno voziti po cesti. Na srečo je to avto del, ki se ne pokvari nepričakovano, ampak nas prične že mnogo prej opozarjati, da ga je potrebno zamenjati.