Nadzor hladilnega sistema v našem vozilu


Pravilno delovanje našega vozila je v veliki meri odvisno od hladilnega sistema. Ta skrbi za ohranjanje optimalne temperature motorja in komponent v motornem predelu. Sam sistem pa nadzira termostat, ki določa, kdaj naj prične tekočina za hlajenje krožiti po motorju. To je majhna naprava, ki se nahaja v sprednjem delu našega vozila med samim radiatorjem in motorjem. Tako je dobro poznati, katere so naloge omenjene naprave, kot tudi znake, ki kažejo, da hladilni sistem ne deluje pravilno.

Termostat
Sam termostat se nahaja v sprednjem delu vozila pri radiatorju.

Vsa moderna vozila so opremljena s termostatom

Sam termostat, kot prej omenjeno, se nahaja v sprednjem delu vozila pri radiatorju. Njegov diameter je približno 5cm. Tako je to sorazmerno majhna, vendar izredno pomembna komponenta, saj uravnava pretok hladilne tekočine.

Termostat je vgrajen v vsa novejša vozila. Deluje pa izmenično – s tem je mišljeno to, da hladilni sistem miruje, ko prižgemo vozilo. Temu je tako, saj se mora motor čimprej ogreti na delovno temperaturo. To pa se zgodi približno takrat, ko se komponente segrejejo na 95° stopinj Celzija.

Termostat se odpre pri delovni temperaturi

Delovna temperatura motorja je približno 95° stopinj Celzija. Takrat se vosek v termostatu stopi, kar povzroči, da se zaklopka v sami napravi odpre. S tem pa se aktivira hladilni sistema vozila. Hladilna tekočina prične odvajati odvečno temperaturo do radiatorja, kjer jo ohladi zrak. Za nenehen pretok tekočine pa skrbi vodna črpalka. Tako se ohranja optimalna temperatura motorja, kar zniža obrabo in hrup delovanja motorja, ter obenem tudi zniža obrabo notranjih komponent.

Termostati so učinkovite naprave, zaradi njihove preprostosti. Imajo obliko majhnega cilindra v katerem se nahaja vosek. Ta pa počasi prične prehajati v tekoče stanje pri 90° stopinjah Celzija. Ko pa se motor ohladi, pa vosek spet pride v solidno stanje. To je proces, ki se vedno ponovi, ko prižgemo avtomobil, ki smo ga pustili ugasnjenega več ur.

Težave s termostatom so hitro opazne

Čeprav je termostat zelo preprosta in zanesljiva naprava, se še vedno lahko pokvari. To povzroči dokaj veliko nevšečnosti za voznike, ki ne poznajo znakov okvare omenjene naprave. Poglejmo si najbolj klasične simptome okvarjenega termostata:

Temperatura motorja je previsoka

Temperatura motorja lahko naraste do previsokega nivoja, če hladilna tekočina ne odvaja toplote. Poškodovan termostat je lahko zataknjen v zaprtem položaju, kar preprečuje hlajenje motorja. To pa pomeni, da se sčasoma lahko okvarijo komponente motorja, kar lahko predstavlja zelo visok strošek popravila.

Temperatura motorja se hitro spreminja

Nepravilno delujoč termostat lahko povzroči visoka nihanja temperature motorja. Tako vozilo izgublja moč, kar poveča porabo goriva in obrabo motorja.

Izredno pomembno je, da zamenjamo slabo delujoč termostat čimprej. Tako se izognemo prekomerni obrabi in okvaram motorja, ki lahko povzročijo ogromno škodo.

Na naslovu www.silux.si lahko zasledimo visoko-kakovostne nadomestne dele za vozila vseh vrst. Na omenjeni strani imajo na zalogi originalne, kot tudi poprodajne dele za osebne avtomobile, kombije, tovornjake in druga vozila.

Preberite si še naslednji članek: Amortizerji ali blažilniki za avto

Amortizerji se uporabljajo pri vozilu za stabilizacijo med vožnjo. So del sašije, ki preprečuje neželjene vertikalne premike. 

V isti kategoriji: