Že nekaj časa se pospešeno razvija spletni trg. Na spletu je mogoče najti več različnih tipov spletnih trgovin. Posledično se večina ljudi, ki si želijo poslovati tudi prek spleta, hitro sreča s težavo izbire tiste prave spletne trgovine za svoje potrebe. Zato si je za začetek treba vzeti nekaj časa za razmislek glede proizvodov, prometa, videza in funkcionalnosti spletne trgovine ter načina njene izdelave. Z odgovori na ta vprašanja pa boste že lahko oblikovali prednostni seznam.
Dandanes do spletne trgovine lahko pridete na dva načina, tj. za vas jo izdela za to specializirano podjetje ali pa jo postavite sami. Glede na zanimanje drugi način, pri katerem ni potreben velik začeten vložek, pri uporabnikih prevladuje, seveda pa zahteva dosti več predznanja.
Dobro je vedeti, da sta Magento in OpenCart najbolj razširjena CMS-ja za spletne trgovine. Veliko se govori zlasti o Magentu, saj je njegov seznam funkcionalnosti zares obširen, v osnovi pa jih podpira nekaj, ki jih druge spletne trgovine ne podpirajo, kot je npr. upravljanje več trgovin iz ene administracije. Vendar pa je Magento lahko zelo počasen, če ni dobro optimiziran, zlasti pri večjem številu obiskovalcev v spletni trgovini. Težje se ga je tudi naučiti, ker je precej zapleten, ko pa ga enkrat obvladate je delo z njim pravi užitek. Na drugi strani lahko rečemo, da je OpenCart sistem za postavljanje spletnih trgovin enostavna spletna trgovina „na ključ“. Treba ga je namestiti, izbrati predlogo, vnesti proizvode in že ste pripravljeni na prodajo. Tudi zanj je na voljo precejšnje število dodatnih razširitev (modulov), s katerimi lahko še povečate uporabnost in funkcionalnost spletne trgovine.
Oba sistema imata seveda svoje prednosti in slabosti. Kaj boste izbrali, pa je odvisno predvsem od vaših želja in pričakovanj.
Dobra spletna trgovina naj bi zagotavljala dosti prostora za shranjevanje, primeren nivo prilagajanja, funkcije, kot so plačilna varnost, poročila o prometu ipd. Ravno tako je dobro imeti na voljo več plačilnih možnosti in možnosti pošiljanja naročenih proizvodov do strank Zaželeno je, da vključuje tudi orodja, ki omogočajo objavljanje popustov in oblikovanje npr. programov zvestobe ali darilnih možnosti, skratka orodij, ki bodo vašo spletno trgovino naredila privlačnejšo. Posebej pomembna pa je tehnična podpora v primeru težav. Manj časa, ko boste namreč namenili proučevanju vašega programa, več ga boste imeli na voljo za poslovanje.