Probiotiki in probiotične bakterije


Znanstvena raziskave o vplivu probiotičnih bakterij na zdravje so se v zadnjih 5 letih kar podvojile in dokazujejo, da različne vrste probiotičnih bakterij oz. probiotiki imajo različne učinke. Različne vrste probiotičnih organizmov lahko izboljšujejo imunsko odpornost, zdravijo rotavirus in drisko, omilijo intoleranco do laktoze, preprečujejo drisko pri zdravljenju z antibiotikih, uravnotežijo črevesno mikrofloro, preprečujejo zaprtost, preprečujejo raka na debelem črevesju, znižujejo krvni tlak, izboljšujejo absorbcija mineralov itd.

Znanstveniki danes odkrivajo, da je naravna miklofora prebavnga traka zelo stabilna glede na vrste bakterij ki so tam. Pomembno je to, da se mikloflora razlikuje od človeka do človeka, ki pa se oblikuje v skrajni mladosti. Odrasel človek ima v sebi kar nekaj kilogramov teh bakterij, v črevesju so poleg mnogih drugih vrst tudi mlečnokislinske bakterije. Sodoben način življenja, kemikalije, antibiotiki, mikroorganizmi in virusi, ki jih vnašamo v prebavo, nepravilna prehrana pa negativno vpliva na ravnovesje črevesne mikroflore. Prebavni sistem je življenjsko okolje za mnoge škodljive in koristne mikroorganizme. Uporaba probiotikov temelji na tem kateri iz med mikroorganizmo so škodljivi in kateri koristni za ljudi in druga živa bitja. Probiotični mikroorganizmi naj bi pomagali pri vzpostavljanju in vzdrževanju ravnovesju črevesne mikloflore, ki je lastna človeku in s tem pomagajo pri izboljšanju zdravja.

Folna kislina je imenovana tudi vitamin B9 ali folacin, katerega potrebuje naše telo, da lahko proizvaja nove celice. Ime izhaja iz latinske besede folium, kar tudi pomeni list. Listnata zelenjava je največji vir folne kisline. Folna kislina pomaga pri preprečevanju napak na še ne rojenem otroku zato je priporočena za nosečnice, da začnejo redno uživati vitamin B vsaj en mesec pred nosečnostjo ter nadaljujejo skozi vseh 9 mesecev nosečnosti. Prehranska dopolnila, ki jih v večini jemljejo nosečnice so pokazale da zmanjšujejo prisotnost aminokislin, ki so močno povezane s kardiovaskularnimi boleznimi. Ženske, ki jim primanjkuje vitamina B9, imajo lahko tudi težave s ponavljajočimi se spontanimi splavi. Nosečnice potrebujejo od 400 do 800 mcg folne kisline kar se da hitro boljše če ze pred nosečnostjo. Čeprav najbolje deluje prav v prvem tromesečju, pa jo nadaljujte jemati vso nosečnost.

https://www.youtube.com/watch?v=YoHQYi4nNco

V isti kategoriji: